söndag 25 november 2007

Shivaree - Goodnight moon

Ingen kan ha undgått den - i alla fall inte om man ser på TV och har sett Cubusreklamen eller om man ser på film och har sett Kill Bill 2.

Jag tycker den är såååååå jävla skön...



Håller ni med?

(och ja, hon är snygg, det går inte att komma ifrån)

"Theres a nail in the door
And theres glass on the lawn
Tacks on the floor
And the tv is on
And I always sleep with my guns
When youre gone

Theres a blade by the bed
And a phone in my hand
A dog on the floor
And some cash on the nightstand
When I'm all alone the dreaming stops
And I just cant stand

What should I do I'm just a little baby
What if the lights go out and maybe
And then the wind just starts to moan
Outside the door he followed me home
Well goodnight moon
I want the sun
If its not here soon
I might be done
No it wont be too soon til I say
Goodnight moon

Theres a shark in the pool
And a witch in the tree
A crazy old neighbour and hes been watching me
And theres footsteps loud and strong coming down the hall
Somethings under the bed
Now its out in the hedge
Theres a big black crow sitting on my window ledge
And I hear something scratching through the wall

Oh what should I do I'm just a little baby
What if the lights go out and maybe
I just hate to be all alone
Outside the door he followed me home
Now goodnight moon
I want the sun
If its not here soon
I might be done
No it wont be too soon til I say
Goodnight moon

Well youre up so high
How can you save me
When the dark comes here
Tonight to take me up
The mouth from woke
And into bed where it kisses my face
And eats my hand

Oh what should I do I'm just a little baby
What if the lights go out and maybe
And then the wind just starts to moan
Outside the door he followed me home
Now goodnight moon
I want the sun
If its not here soon
I might be done
No it wont be too soon til I say
Goodnight moon
No it wont be too soon til I say
Goodnight moon"

5 kommentarer:

Tommy sa...

Håller med om allt du säger...

Shivaree är också en tv-serie på 60-talet med bla. Nancy Sinatra..=)

"Sinatra" vill för övrigt Firefox ändra till "Trampmina" DET är humor..

Hans Svensson sa...

Hehe... dessa rättstavningsförsök av den artificiella intelligensen...

Tesa sa...

Låten är inte dum, fast jag har förstås inte sett på tv!

Anonym sa...

Nja, inte riktigt min smak, varken låten eller tjejen! =)

Hans Svensson sa...

Noterar detta:

Tesa tycker att låten inte är dum.

Pär tycker att låten smakar illa och att Ambrosia Parsley (som tjejen heter) är ful.

Tommy tycker... hmmm... att hon är snygg, men om han tycker att Nancy Sinatra var det på 60-talet framgår inte. Däremot tycker han att trampminor är rätt skojiga.

Själv ger mig låten - och hennes stil då hon sjunger - känslan av trettiotal och att sitta på en rökig bar med lite folk i. Några ölglas klirrar, hon står och sjunger en svalt jazzig låt och själv är jag en opublicerad författare utan pengar som sitter och iakttar folket runt omkring mig. Kanske finns det karaktärer i baren som kan användas i nästa hårt refuserade och därefter outgivna bok.

Försöker ragga upp henne genom att recitera några rader ur mitt senaste alster, men hon går inte på det. Erbjuder henne att få vara en del av nästa boks mer erotiska partier, men att hon måste ge mig praktisk erfarenhet av ett sådant möte för att jag ska kunna skriva om det. Allt hon gör är att blåsa sur cigarettrök i ansiktet på mig och jag går hem och lägger mig i en sunkig lägenhet där alltför många öppnade och tomma vinflaskor tyder på att något inte stämmer...