onsdag 21 februari 2007

Ännu en anledning att bo i Arvika

Det finns mycket bra med Arvika och i dag kom jag på en sak till. Mattias Janson Chocolaterie & Glacerie. Det känner jag förstås till sedan tidigare... superb, handgjord choklad och underbara chokladbakverk. För att inte tala om den egentillverkade glassen där bourbon-vanilla är en personlig favorit...


Har ni sett en sådan här skapelse förut? Chokladsemlan? Fylld med choklad i stället för mandelmassa och med ringlad choklad på locket. En sådan åt jag och Kajsa ikväll. Marcus fick en han med, men den var nog lite för vuxen i smaken. Han skulle äta den i morgon sa han och så fick jag ställa in den i kylen över natten.


Har han tur finns den kvar i morgon. Det gör den om inte någon råkar äta upp den i natt...

Detta inlägg i tankbanken sponsras inte av Mattias Janson Chocolaterie & Glacerie.

Uppdatering den 23 februari

Chokladsemlan klarade hela natten och hela dagen därpå. På kvällen åt jag upp den. Sorry, Marcus...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din...din... tjyyyv! :o
Men ok...till och med som gillar semlor sådär kan ju medge att det är synd att låta grädden stå där och surna!

Anonym sa...

Ja, precis så tänkte jag också... dessutom fick Marcus en rejäl godispåse på både fredagen och lördagen som ersättning... fast jag snodde lite godis från de påsarna med. Så du har nog rätt i det du skrev på första raden med.

Och du - se upp om du har en stor godispåse framme!

Anonym sa...

Jo jo...fast du kan ju försöka äta ur min godispåse om du kan! Jag hade ju en större en än vad både du och Tommy hade tillsammans! :D