lördag 24 februari 2007

Vilken riktning?

Ännu en kväll med känslan av att inte vara på väg åt något håll. Det är ingen angenäm känsla alls. Den skulle kunna vara det om man i det mesta man höll på med var nöjd eller åtminstone kände en glädje eller en nyfikenhet. Men jag står still. Tar inga steg vare sig åt höger eller vänster, framåt eller bakåt. Möjligtvis känns det som om jag går runt det ena benet med hjälp av det andra. I cirklar.

Jag behöver ett mål. Jag behöver bestämma mig för en riktning. Våga ta ett par steg åt ena eller andra hållet. Göra något nytt. Men vad? Är det bäst att gå åt höger? Eller vänster? Eller spelar det ingen roll så länge man bara rör på fötterna? Så att man tar sig någonstans och får se nya horisonter?

Det känns som om det finns något i mig som vill ut. Något som måste uttryckas. Jag vet bara inte vad eller hur. Egentligen vet jag inte varför heller... bara att det är nödvändigt. Ju fler kvällar med känslan av att inte vara på väg någonstans desto svårare blir det första steget att ta. Jag måste hitta målet som får mig att röra på fötterna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hmmm....det där låter ju kämpigt det :(

Kan du inte röra dig norrut då? Hälsingland har jag hört ska vara vackert så här års ;)

Skämt åsido kompis, du gör mig orolig nu...inte vara så här snälla...

Anonym sa...

Åh, det är sådant där som kommer och går... du behöver inte vara orolig. Norrut? Tja, jag kollade med Kajsa och hon kunde kanske tänka sig att åka upp mot Hälsingland framåt sommaren... vi får se hur det blir. Har knappt planerat in semesterveckorna än... Är Hälsingland vackert även på sommaren? Antagligen inte... bara när allt är snötäckt, va? :)

Anonym sa...

Ja du min vän...
Livet är inte enkelt, önskar att det vore det...
Men man får ju som sagt va prova sig fram med ett steg i taget, känns det fel är det ju bara att backa tillbaka.
Å vänta på nästa steg å se vart det går...

Anonym sa...

Ja, du har rätt... peta lite försiktigt i det okända med ena tån, se hur det känns och därefter välja om man vill flytta fram hela foten eller om man vill dra den tillbaka. Bara man inte flyttar den så långt fram att man går ner i en ofrivillig spagat. Sådana framsteg vill jag inte vara med om...

Anonym sa...

Peta försiktigt med ena tån!? Men snälla, har du inte lärt dig något av ditt barn? Det är lika bra att köra ned hela foten, eller ännu bättre: båda två samtidigt! Varför "peta" i saker och ting när man kan göra det ordentligt? ;)
I värsta fall får du traska tillbaks upp ur vad du nu satte fötterna i och tvätta av dig lite, men det är en bagatell i sammanhanget.

Anonym sa...

Hoppa i med båda fötterna på en gång? Se om det stänker då man plaskar i vattenpölen? Det kanske är kul... ja... man kan tydligen göra på lite olika sätt. Dagsformen får avgöra...