måndag 14 april 2008

Tre sorters lögner...

...lär det finnas och det är lögn, förbannad lögn och statistik. Här kommer ett exempel på det sistnämnda, som är halvårsstatistik för min blogg. Jag har, det senaste halvåret, haft:

  • 2872 besök
  • 608 helt unika besökare
  • 5388 sidvisningar

Varje läsare tittar på i genomsnitt 1,88 sidor och spenderar 2 minuter och 35 sekunder på bloggen. Besökarna har varit från 21 länder och kommer från 184 städer där den mest avlägsna antagligen är Raymond Terrace i Australien. Den enda världsdelen som jag inte haft besök från är Afrika. Gissningsvis är tillgången till datorer begränsad där, liksom anslutningsmöjligheten till Internet. Varför annars detta afrikanska ointresse för lilla mig? :)

Nu ska jag satsa på att skriva in de vanligaste sökorden på nätet i mina blogginlägg. Ni vet, sådana där ord som Internet är fullt av. När jag någon gång har skrivit in ett sådant ord i ett inlägg så har just detta ord gjort att ovanligt många besökare hittat till bloggen med hjälp av Google.

Alla medel är tillåtna för att få upp besöksstatistiken...

1 kommentar:

Tesa sa...

Jag har fyra olika räknare minst och alla visar dessutom olika. Den som rankar högst är nog Googles egen tydligen! :D