måndag 12 november 2007

...och min andra! :)

The Mission - Butterfly on a wheel

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken slump! En arbetskompis pratade just idag om The Mission (gamla medlemmar ur Sister of Mercy) och undrade om jag hört dem. Nä, sa jag. Men nu har jag ju - och bra lät det också!

Hans Svensson sa...

Ja, visst är de bra! I alla fall på skiva.

För tre år sedan (tror jag att det var) så var de med på Arvikafestivalen och jag hade stora förhoppningar, men åtminstone vid det tillfället tyckte jag att de floppade som liveband. För det första kom de en timme för sent och när de väl dök upp så var det rätt så oengagerat, tyvärr. Kanske en engångsföreteelse. Fast man undrar... kollar man på videon så ser man att sångaren håller mikrofonen i brösthöjd, samtidigt som sången låter precis som på skivan... playback i den grövre skolan, alltså. Trist.