måndag 19 mars 2007

Den lille hudvårdsterapeuten

Vad skönt det är att få komma hem till en hudvårdsbehandling! Marcus gav mig en sådan i kväll. Visserligen i syftet att omvandla mig till en krokodil, men... själv hoppades jag på en yngre, slätare hy med mer naturlig lyster. Vad är väl Nivea Bouté Super Extra Vitamin Care med Ginko Bilobaextrakt och doft av grön tepåse mot helt vanliga pappersremsor som man slickar på så att de fäster bra i ansiktet? Nä, ingenting. Pappersremsor funkar precis lika dåligt. Precis som alla skönhets-
krämer så funkade de inte alls. Jag ser tyvärr ut som vanligt.

Tack Marcus för att du försökte! :)

Kram från pappa


PS: försök gärna fotografera er själva i en sådan här situation med en mobilkamera där ni inte får se displayen för att den är vänd åt fel håll. Först därefter har ni rätt att klaga på bilden. DS.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ju lysande ut,
härifrån iallafall Asg***
Va duktig han är :)
Vilken tur du har som blir ompysslad efter en hård dag.

Jag har ju bara Ronja som blir glad när man kommer hem...

Men det är ganska skönt det med Ingen som tjatar å klagar...
Förvisso bara en sjövild 4-fotad hårig älskling med svans som kastar sig över en & är lika glad jämt, vad kan väl vara bättre igentligen?

Ja, det tåls att tänka på...

Anonym sa...

Asg...ja, ett bra försök var det ju! Men det var ju som du säger inte meningen att du skulle bli snyggare eller slätare! Du skulle ju bli en cockodrillo...och det var du ju nästan redan väl? ;)
Skämt åsido. Jag har inte fotat med nån mobil ikväll men dock skjutit från höften i en mörk källare som var för trång för mina objektiv. Jag fick helt enkelt inte plats mellan väggen och kameran så det blev till att trycka kameran mot väggen, gissa och knäppa av! :)

Anonym sa...

Marcus är utan tvivel den sötaste lille kille i arvika, jag smälter varje gång jag ser honom på bild.
Jag pappa är söt han också, men inte liiika söt som sin son :)

Och att ha försöker på eget initiativ ge pappa lite skönhetsvård när han ser att pappa ser lite "trött" ut...DET är inget dåligt initiativ....

Jag förstår att du är mallig för din lille kille Pappa...

Anonym sa...

Tycker det är en bra bild. Det viktigaste kom med, Marcus.
Resten var inte så noga. ;o)
/Tommy

Anonym sa...

Du har helt rätt, Tommy. Som du ser försöker Marcus också att täcka över sin pappa så att han inte syns. En blivande retuschör, kanske?

Sen är det ju faktiskt så att DU inte alls är med på bilden. Det beror visserligen mest på att du inte var där, men jag tycker ändå att det är viktigt att påpeka att jag genom detta faktum måste vara viktigare än du. Eller?

Hälsningar från de logiska kullerbyttornas konung!