onsdag 5 november 2008

Här borde det egentligen ha kommit...

...ett inlägg med text och bilder från Spanien. Intentionen den här kvällen var i alla fall att det skulle ha blivit ett sådant. Jag valde ut runt 40 bilder och började framkalla från raw-format. Efter en stund började jag lyssna på musik, för att framkalla från raw är så förbannat tråkigt. Coldplay drog igång på en ohälsosamt hög ljudnivå och sedan var det liksom kört... Youtube nästa...

Här en låt som förenar några av de grupper jag älskar mest. Jag tycker mig höra både Kent, The Mission och Weeping Willows i Coldplays Cemeteries of London. Videon är knappast den officiella, men funkar bra ändå tycker jag!



Och sist men inte minst ett smakprov på bilderna från Spanien. En s k bubblare!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha,ha..känner igen det där...musiken tar tag i en o så är det kört. Coldplay är ju oxå en av de bästa:). Gillar verkligen din bubblare, härlig bild!

Hoppade nyss med i facebook o lade ut lite gammal skåpmat för jag vet inte exakt hur de ser på andras bilder...är det deras eller mina? Min sida är på svenska så man fattar vad det står :)

Tipsa mig gärna om någon kul grupp att gå med i men inte den där om Göteborg...den skulle jag aaaldrig gå med i :)))))

Annika

Tesa sa...

Coldplay är ju så himla bra och likaså sista skivan även om jag föredrar de tidigare faktiskt.

Fin han är då Marcus!

Hans Svensson sa...

Visst är de bra, satt häromkvällen och lyssnade på lite gamla skivor med dem också och det finns mycket att njuta till. Bara att låta rummet fyllas av deras musik och segla iväg på ljudvågorna... underbart! :)

Och ja, Marcus är fin! Han har varit hos mamma i två veckor nu och i eftermiddag ska han tillbaka till mig i en vecka. Underbart det med!

Anonym sa...

Ja du får din son idag, det var ju ett tag sen, sen får han en massa paket av pappa ju :)

Du får säga han får paket av mig på onsdag 16.30 :)

Fin bild med bubblor i skymning.