tisdag 24 juni 2008

Dagens i-landsproblem

Som jag inte borde bli irriterad på för att det finns värre saker som händer i världen men som jag lik förbannat blir irriterad på ändå. Fyra sekunders irritation varje gång det händer. Så onödigt! Exempel:

- hushålls- och dasspapper som går av på fel ställe
- skrynkliga lakan och för lite eller för mycket kudde under huvudet

Konstigt... jag hade fler saker på listan men just nu är de som bortblåsta. Uppdatering kommer så fort jag kommer på vad det är som irriterar mig i onödan. Eftersom jag just nu inte kommer ihåg dem måste det vara verkligt onödiga irritationsmoment.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låt huvudet bli som en stor "rulle", låt irritationen försvinna in i rullen. Allt sådant som retar dig ger negativ energi. Varför göda den energin när du kan tänka poitivt. Förmycket papper? Lägg pappret på tex. diskbänk/handfat och använd senare.
Skrynkliga lakan= stå upp och släta till lakanet. Tänk va skönt det blir med ett slätt lakan. Kuddproblemet?= ha 2 kuddar osv. Vem jag är? din äckligt positiva syssling.....men det fungerar. Kram på dig.

Hans Svensson sa...

Hej där, Anki! :)

Mitt inlägg är inte så allvarligt menat, fast just toapapper och hushållspapper som går av på fel ställe ÄR faktiskt superirriterande, åtminstone de gånger det går av så att det blir för kort. Man kan förstås spara alla korta delar och tejpa ihop dem till lagom längd, men... nä...

Och kuddar... jag har massor av kuddar men hur jag än kombinerar dem så blir det antingen för mycket eller för lite kudde.

Snart kommer jag och hälsar på dig... :)

Kram

Hans

Tommy sa...

Jag har en lampa som har gått sönder i hallen. Den gör sig påmind varje gång jag kommer hem sent på natten. Det finns dessutom inget naturligt ljusinsläpp där så det blir helt beckmörkt. Kommer jag på att lampan är sönder nån annan gång än just mitt i natten? Nä, skulle inte tro det. "Orkar inte just nu. Tar det i morgon" jojo...

Anonym sa...

Men Hans för mycket papper kan man aldrig få, jag säger hellre för mycket än för lite papper.

Skrynkliga lakarn är det värsta som finns, jag ska köpa lakarn sträckare & fästa under madrassen ser ut som hängsle knäppen de är skit bra å lakarnen ligger på plats.

För många kuddar kan man aldrig ha men det måste vara de rätta kaddarna & de måste ligga på ett speciellt sätt, man får skriva en liten lapp när man ska in på hemmet så de vet hur man vill ha det, annars blir man ju sömnlös & det vore ju en fasa :)

A-C.E sa...

Välkommen!
Glöm ej ta med dig kameran.
Bor i edens lustgård.
Bra skor så ska jag visa dig "trollskogen".
Kram
Anki