torsdag 27 mars 2008

Jag kommer nu...

...att annonsera efter begagnade löständer på Blocket. Nog borde det väl finnas någon som fått ärva ett par efter någon som inte längre har användning för sina? De behöver inte ens passa särskilt väl och alla nyanser mellan vitt, gult och brunt går bra.

Att dra ut hela garnityret verkar just nu vara en vettig idé. Jag har hittills i år lagt ner 7200 kronor på oväntade tandläkarräkningar och min ekonomi går på knäna trots att jag inte lagt ner en krona på onödiga saker. Först då skattepengarna kommer i början av juni ser jag en ljusning, till dess är utgifterna i princip högre än inkomsterna och det finns inget att ta av. Jag står själv med miljonlån och jag har inte haft möjlighet att lägga undan för att få den där reserven som alla säger att man borde ha. Det finns ingen reserv och det tär på psyket... att få lönebeskedet är bara trist när man inser att absolut ingenting blir över...

Nåväl. Jag ska ta mig igenom den här perioden. Pannkakor är ju gott. Vatten finns i kranen och det lär vara en utmärkt dryck, har jag hört. Jag hör också till den lilla skara människor som tycker att fiskbullar är en delikatess och jag har några påsar Nutrilett kvar hemma som kan få ersätta några måltider...

Tradera kommer att fortsätta tjäna pengar på mig, för det blir till att gå på skattjakt efter saker att sälja. Varför i allsin dar har jag skaffat mig två magnetlister för knivar då jag bara behöver en? Varför låter jag en espressobryggare stå på en hylla i källaren utan att den någonsin kommer till användning?

Någon som är intresserad av en hallmöbel? Leksviks hatthylla och skohylla är till salu till hugade spekulanter. Läggs ut på Blocket inom kort. Det finns också en gungstol att köpa. Kostade 3000 kronor som ny och det är den dyraste tåkrossare jag någonsin köpt och den står bara i vägen...

En garderob är också till salu för den som behöver en sådan. Den är 50 cm bred, 60 cm djup och 244 cm hög.

Kom och köp, kom och köp!

För jag behöver: ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ (en massa klöver)

:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Uscha, tandläkarräkningar är verkligen inte roliga, men man måste ju hålla ordning på tänderna...*suck*

Tyvärr är jag inte i behov av vare sig hallmöbel, knivmagnet eller kaffebryggare så där kan jag inte hjälpa. Men tradera kan man ju sälja fan & hans moster på, så jag hyser god tro om att du skall bli av med grejorna ändå :)

*krama*

/C

Hans Svensson sa...

Jodå, det här löser sig... du är förresten inte intresserad av ett gammalt pianodragspel eller en mandolin? Något för Mattias att spela på? Death Metal på dragspel har man inte hört så ofta på slutet... *asg*

*kramar tillbaka*

Anonym sa...

Åhhh, låter ju jättejobbigt! Håller tummarna för att du snabbt ska få in lite klöver med hjälp av tradera eller blocket m.fl. Det är nog snabbaste sättet att sälja något som du vill bli av med. Glöm inte kolla Marcus urvuxna stövlar, skor o kläder, jackor. Barnkläder tror jag du kan sälja snabbt nu till våren o ofta är de fortfarande fina efter ett enda barns användning.
Håller tummarna!

Kram/Annika

Tesa sa...

Usch och åter usch. Jag förstår dig precis, även om det inte är just mina tänder som kostar pengar för stunden.

Inte heller har jag tänkt handla av dig tyvärr, garderoben möjligtvis hade varit intressant, men jag funderar ev. på en viss typ eller modell.

Även pianodragspel har pappa och mamma har redan ett vanligt, och jag blir förmodligen vräkt om jag tar hem ett... men mandolinen kanske?
Inte ska du väl göra dig av med musikinstrumenten?

Hans Svensson sa...

Nejdå, musikinstrumenten får allt stanna kvar. Både dragspelet och mandolinen är från 1940-talet, tror jag, och ett minne från min morfar. Så... de får stanna här. :)

Får jag bara tummen ur så lägger jag ut en del annat på Tradera i morgon. Det är bara såååå trist att behöva fotografera prylarna innan man lägger ut dem och finns det bara något som är det minsta mindre tråkigt så gör jag liksom hellre det. Sån är jag. :)