måndag 4 februari 2008

Världens största paketöppning?


Just nu öppnas världens (?) största paket i Arvika. Det är Högvalta Byggmaterials gamla lokaler (längst till höger på första bilden) som rivs efter deras flytt till nya lokaler. Jag tycker det känns som en paketöppning i kolossalformat då man nu klär av all plåt runt byggnaden.

De gamla lokalerna, som är 120 meter långa och drygt 30 meter breda (som mest), skymmer hela utsikten mot vattnet då man kommer med tåg till Arvika. Om man kommer med båt så skymmer de hela anblicken av stan.

Det här är kanske världens största paketöppning. Paketets innehåll: en betydligt vackrare utsikt för oss som bor här och en betydligt mer välkomnande anblick av Arvika för den som besöker staden.





Bilderna är tagna med mobilkamera - den ena som panoramabild och den andra från en bil i 30 km i timmen... jaja, det är undanflykter, jag vet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men då måste jag få gratulera till att ni nu får en finare utsikt och att vi andra får en bättre insikt :). Hur går det med fotoprylköpartankarna? Låter så spännande med er studio.
Hälsn/Annika

Hans Svensson sa...

Förhoppningsvis kan jag göra beställningen idag. Det blir ett Elinchrome D-lite blixtpaket med två blixtar, två softboxar och två stativ, ett fast ljus (också Elinchrome) som vi så småningom köper snoot och barndoors m m till, ett Manfrotto bakgrundsstativ, några bakgrunder, synkkablar m m... det finns ju hur mycket som helst att bygga på med så småningom. Fotolusten tänds på nytt och det känns bra eftersom den har legat nere hela vintern.

Kul att se dig här i bloggen, Annika! :)

Tesa sa...

Hinner ni få grejerna innan helgen? Jag ska nämligen uppåt. ;)

Härligt när de gör något för att försköna i stan nån gång, inte bara som här - bygger mer industri in mot vattnet.
Usch...det borde vara förbjudet. Har tittat på så många gamla fina bilder över U-a och det var helt klart mycket trevligare förr. Utseendemässigt här iallafall.

Hans Svensson sa...

Nix, vi hinner inte få grejerna den här veckan alls... dels för att vi väntar på ett svar från Cyberphoto om en grej som Tommy ska ha, dels för att en lampa som vi ska ha är beställningsvara (och då väntar de nog med att skicka grejerna tills allt kan gå med samma paket).

Fast jag har hittat saker att lägga pengarna - som jag inte har - på ändå: sedan ett par dagar tillbaka känns det som om jag har ont i den nyligen rotfyllda tanden. Förmodligen helt omöjligt, varför det antagligen är tanden intill. Gissar på en spricka mellan en gammal lagning och tanden... fick en akuttid hos tandläkaren idag klockan 15.40 vilket bör innebära att jag går ut med en ännu tunnare plånbok vid 16.10 ungefär... suck. Vill du gå med i min klubb?

Men du, om du har vägarna uppåt i helgen får du gärna göra en sväng hit ändå - det vore kul!