torsdag 14 februari 2008

På väg!

Äntligen är grejerna till studion på väg. De lämnade Cyberphoto igår och jag hoppas att de kommer i morgon. Då ska det packas upp grejer...

Vad vi har beställt?

Äh, lite prylar bara:

Elinchrom D-Lite blixtpaket med två blixtar, två stativ och två softboxar
Elinchrom ScanLite Halogen ScanLites 300 W
Elinchrom Stativ, 85-235 cm
Elinchrom Paraplyreflektor
Elinchrom Snoot med raster
Manfrotto Bakgrundsstativ 314
Interfit Reflektorskärm (silver/guld), 56 cm
Lastolite Bakgrundspapper Graphite, 2,75 x 11 meter
Lastolite Bakgrundspapper, Vitt, 2,75 x 11 meter

Sen behövdes synkadaptrar till alla kameror utom min, för min kamera är en Canon.

14500 kronor delat på tre personer och 36 månader - då blir det inte så blodigt... fast avbetalningen kommer att ske fortast möjligt.

Om julen är barnens högtid så blir de kommande dagarna min...

11 kommentarer:

Tesa sa...

Jo...fast sladd behöver du ju fortfarande! :o

Gud va kul annars med alla grejerna! Satt och räknade igår på extra grejer till mig själv och det blir sååååå dyyyyyrt!

Tesa sa...

Synksladd alltså...

Tesa sa...

Köp förresten två...de brukar bli lite glappa efter ett tag och halkar ur! :)

Hans Svensson sa...

Två synkkablar ingår redan i D-Lite-paketet, plus lite annat smått och gott:

2 st Elinchrom D-Lite 2
2 st nätkablar
2 st synkkablar
2 st skyddskåpor
1 st softbox 65 x 65 cm
1 st softbox 53 x 53 cm
1 st väska för blixtaggregaten
1 st DVD-film, Better Pictures
1 st stativväska för två stativ
2 st stativ
1 st engelsk manual
2 st inställningslampor

Bra va? :)

Tesa sa...

Great! :)

Anonym sa...

Coooooolt!!!

Nu vill jag se mängder med bilder framöver :)

/C - som just har skissat planer på att bygg aom sin egen studio; Bort med väggen till "köket" å dit med en ny vägg längre bort-Jippiiii!!!

Tommy sa...

Det var fan va vi har handlat! =D Väntar på att få sätta upp det i lokalen och se hur det passar in.

Hans Svensson sa...

Jo, C... det låter som ett bra alternativ till att ta upp en dörr längst bak i studion och gå utanför och plåta... :)

Vi får se hur mycket bilder det blir... brist på bekanta som kan ställa upp är det gott om... får väl annonsera efter TFP-intresserade. Och framåt sommaren får du, Mattias och Vincent modella för oss! :)

Nu har du ju varit hemma och sett grejerna hos mig ikväll, Tommy. I morgon blir det uppställning av alltihop i lokalen... det ska bli kul!

Anonym sa...

Det ska bli kul att se vad vi kan göra med dessa grejor...
Jag har bjudit upp en massa familjer med barn & djur...
bla. en boaorm & en pyton på 4 meter huamejjen...
Men någon gång ska man väl bli av med orm skräcken kanske.

// Marie

puss på dig älskling

Anonym sa...

Grattis, Grattis, Grattis! Nu är ni på G :). Åhhh, tänk att få låna en orm och fota hur mycket man vill. Annat än min katt kan jag säga :)
Hälsn/Annika

Hans Svensson sa...

Ja, vad kul! En boa! Nu ska vi bara hitta någon frivillig som den kan slingra sig runt... som den får krama om lite... den röda färgen som då uppstår i ansiktet kan man få bort i Photoshop! :)

Hallå där Annika - du har en fin katt och den duger gott som fotoobjekt, det har jag sett på fotosidan! :)