tisdag 29 januari 2008

Uppdatering av förra inlägget

Paketet som skulle ha returnerats till mig idag hämtades ut av mottagaren för 45 minuter sedan. Bättre sent än aldrig kanske är ett ordspråk som passar? Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge? Ärlighet varar längst?

Fast det handlade om elva dagar där jag trodde att jag skulle bli av med en del pengar. Elva dagar där jag trodde jag var "bestulen". Men man kanske ska vända andra kinden till? Jag slapp ju bita i det sura äpplet...

Någon som kommer på fler ordspråk som passar?

9 kommentarer:

Tesa sa...

Nåt som låter lite mer "positivt" kanske? :)

Jag läste förresten ett, jättebra var det, inte alls så negativt som de flesta brukar vara typ: "liten tuva stjälper ofta stort lass" osv...men jag hittar det inte!

Tesa sa...

Alltså...jag kan inte hitta det IGEN.

Hm...gröt som sagt.

Anonym sa...

Att lita på folk är en lyx som bara välbeställda kan unna sig, de fattiga har inte råd.

Anonym sa...

Det krävs ärlighet för att sälja gummiband i metervara.

Denna var ganska bra :)
// Marie

Hans Svensson sa...

Den sista där var ju kanonbra! :)

Tesa sa...

Ok...jag har hittat ett som skulle kunna passa dig! :)

"Köp på marknaden, men sälj hemma."
(spanskt ordspråk)

Hans Svensson sa...

Haha, ja... det stämmer nog bra... ska ha det i åtanke i september då jag åker till Torrevieja i Spanien. Där finns två marknader - en liten och en stor. Du menar alltså att det är ok att handla där då?

Tesa sa...

Precis! Sen säljer du det när du är hemma igen och har tröttnat på det du köpt. Sälj dyrt, exotiskt du vet! ;)

Hans Svensson sa...

Fick precis 310 kronor på Tradera för en Xbox som inte fungerar. Och köparen betalar frakten på 160 kronor. Det är rätt bra... :)