onsdag 12 december 2007

Klappat men inte klart!

Nu har jag antagligen fått tag på de julklappar som jag behöver få tag på i år. Återstår lite impulsköp, som kan göras när som helst och de känns mer som en kul grej än som ett måste. Puh! Då var man klar då. Eller? Nääää...

Jag måste:

- gå till banken och fixa med lagfarten på huset (jag ska bara hitta de papper jag behöver först)

- göra ytterligare någon kvällsinspekton för jobbets räkning (men jag får inte betalt förrän i januari)

- göra klart i hallen (helst före städningen som kommer längre ner i listan)

- koka knäck (som kommer att bli seg efter några timmars kokande men aldrig så seg att den stelnar och den kommer säkert att rycka ut någon lagning då jag tuggar på den och jag som precis har rotfyllt färdigt en tand och...)

- julstäda (vilket fånigt påhitt, jag städade ju förra julen)

- slå in sju paket till (eftersom jag inte orkade stå och vänta på att en stressad leksaksaffärsanställd skulle slå in dem framför en allt längre kö med julklappshysteriska människor)

- klä in ett slags plastträd med olikfärgade kulor och glittrande snören (en lika underlig tradition som midsommarstången)

- griljera en skinka (men innan dess måste jag göra rent ugnen som luktar konstigt av bränd, förkolnad fisk sedan några veckor tillbaka)

- lämna in min dumma mobiltelefon på reparation (om jag hittar kvittot)

- äta ett julbord (förhoppningsvis utan att bli sjuk)

- hjälpa Marie att flytta och att hämta grejer på IKEA (vilket i och för sig är kul)

- skriva och skicka julkort (kanske, jag är inte så mycket för det där med julkort)

- varva ner (på några dagar ska man ställa om från juleid till julefrid och det där brukar aldrig fungera)

Fast jag tycker - tro det eller ej - att det är kul med jul, men jag är rätt glad att den inte varar fram till påska! :)

2 kommentarer:

Tommy sa...

Å jag som bara har köpt en julklapp än....

Hans Svensson sa...

Segern är min, segern är min, jag har vunnit, segern är min!

Jag har alltså segrat i antalet klappar inköpta halvvägs mellan 1 december och julafton. Men inte bara det - jag slog dig i golf igår kväll också. Livet leker verkligen.