torsdag 8 november 2007

Med många förändringar små...

...så ska jag målet nå.

Bantningen går skitdåligt - bara Marie går ner och det riktigt ordentligt. Ändå - vi äter ungefär samma mat och i ungefär samma mängd. Visserligen har det blivit någon konferens... visserligen har vi firat ett par födelsedagar... men ändå... jag borde gått ner mer.

I går tog jag därför ett nytt grepp på bantningen. Är man sugen på något så ska man tillåta sig det, men i väldigt liten mängd. En fullstor glasstrut (och jag) ser därför numera ut såhär:


Håll tummarna för mig. Kom med hejaramsor och stödjande ord. Jag behöver bli av med ett antal kilo. Undrar om man kan sälja dem på Blocket? Eller om man kan hitta en begagnad fettsug på Tradera?

2 kommentarer:

Tesa sa...

Kom igen nu Hans, klart du klarar det här? Lite motion till hjälpen kanske? Marie har ju ändå Ronja att vandra runt med, du kanske borde ta Marcus och kameran (även Ronja och Marie då när de är där) och ta en kvällspromenad?

Anonym sa...

Nackdelen med att unna sig ngt litet, brukar vara att det lilla istället blir ofta...å i slutändan blir det lilla det stora...var försiktig :)

Jag tror stenhårt på att avgifta sig helt från sockerbehovet och sedan lägga om alla vanor radikalt. Men det är klart att det nog inte funkar så för alla bara för att det funkade för mig.

Kom igen nu Hans, Marie kan ju så då kan du också. Jag tror på dig!