onsdag 5 september 2007

Usch

Strax före 07.00 i morse. Dags att flytta söderut...




8 kommentarer:

Tesa sa...

Hur långt är söderut? Åmål? :D

Anonym sa...

Nu är vi där igen! Vad har vi sagt om snö och vinter? Underbart! Äntligen!

Tesa sa...

Hmmhm? Jo jo. Jag hakar på Hans söderut så kan du ha en underbar-äntligen-vinter! ;)

Vad i jesusars namn är trevligt med vintern? Ja, dvs förutom solheta vinterdagar med blåvitt ljus och vitt fluff på träden, sköna soffor, filtar, filmdagar/kvällar/nätter, värmeljus och brinnande brasor.

Anonym sa...

Vinterkräksjuka, benbrott, skärande snöflingor som blåser mot ens ansikte i 72 km/h, julklappar som ska köpas efter flera timmar i en kassakö, fådda julklappar som måste bytas efter att ha stått ännu fler timmar i en ännu längre kö, ris a la Malta, olika sorters snö: gulfärgad, grå, svart, och i form av slask - alla med det gemensamt att det är tungt att skotta bort.

Visst är det bättre än vilken pool och paraplydrink som helst! :)

Anonym sa...

Äh, snö ska inte skottas bort - den ska klivas/åkas på!

Tesa sa...

Jag blir aldrig kräksjuk. Och ris a'la malta är gott! Inte heller byter jag bort mina julklappar. Nä bättre argument får du komma med! Fast å andra sidan så betyder det inte att jag gillar vintern!

Anonym sa...

Du får gå upp senare så att frosten har tinat bort.. =D

Anonym sa...

Ja men Åmål Tesa, var det din första tanke på söder ut? du är väl go :)
En 2:a i storstan asgarv.

Vinter kan vara vacker om det är mycket snö några grader kallt & strålande solsken,
Då trivs Ronja & "Nikolina"

Det värsta är vägarna å alla idioter som inte fattar att det är halkigt ibland.

// Kram Marie