fredag 1 juni 2007

Ungar är underbara

Jag installerade en ny säng igår, en sådan där som man kan köra upp och ner med motor i huvud- och fotänden. Jag berättade inget för Marcus - det syns inte på sängen att den är ny eftersom den ligger i samma sängram som den gamla. Kontrolldosan gömde jag under sängen.

Då jag vaknade låg Marcus bredvid mig. Försiktigt tog jag upp dosan och utan att han såg den bad jag honom titta på sängen. Helt plötsligt åkte huvudänden upp och Marcus gjorde stora ögon. "Ner" sa han och jag tryckte omärkligt på nerknappen. "Upp"! Huvudänden åkte upp. "Ner"! Den åkte ner igen. Så tittade han på mig och sa: "Pappa... man kan prata med den"!

Helt underbart, tycker jag! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lyxigt värre!

De "rike" de kan medans de "fattige" försöker...

Jag skulle oxå vilja ha en säng som jag kan prata med...
Som kan berätta mina drömmar om mornarna som jag aldrig kommer ihåg...
Samma sekund som jag slår upp ögonen & kommer ur drömmen "Poff" borta...

Vibrerande säng skulle inte heller vara helt fel...

Hoppas du sover gott nu då, utvilad & en piggare Hans Svensson.

Ozzy Osbourne fick ju en ny bil haha den var röststyrd...
Bilen fatta inte ett ord va Ozzy sa, go å glad han var på bilen...Not!
Då svor han mer än mig ska du veta :)
Det sa pip, pip, pip... i tv rutan på MTV - Kanalen.
En skön lirare Ozzy, med en underbar röst.

Kramiz Marie

Anonym sa...

Ja barn är underbara, ärliga till 1000...

Syrrans lille Linus...
Han har lärt sig ordet NEJ nu, det säger han till allt fast han menar ja...
Läsa bok mimmi säger han,
-ska jag läsa denna för dig säger jag...?
Nej,svarar han,
så ger han mig boken å sätter sig bredvid mig å väntar på att jag ska börja läsa haha"

Man kan ju bara älska dem...

mimmi