söndag 15 april 2007

Skoskav och sömnlösa nätter

Inte vill man att någon ska besöka min tankbank 60 gånger om dagen utan att finna något nytt. Då är man värd en förbannelse. Genom att nu skriva några rader så hoppas jag att förbannelsen hävs och att jag slipper både skoskav och sömnlösa nätter. För jag har faktiskt drabbats av båda! :)

Har varit irriterad på mig själv över att jag inte fått något skrivet den senaste tiden, men Kajsa och jag flyttar ju isär i morgon och det känslomässiga och det praktiska upptar väldigt mycket av tiden. Jag ska inte gå in så mycket på det, men tankarna går åt många olika håll och gärna samtidigt. Jobbigt är det i alla fall.

Ska iväg på tisdag och hämta en sprillans ny soffgrupp. I den ska jag sitta och glo på den 42-tum stora plasma-TV som jag beställde från hembiobutiken.se i torsdags. Beställde den klockan 11.45 och hade den levererad 09.05 dagen därpå. Det är service! Så nu är det bara att slå sig ner på tisdag och fly undan tankarna en stund.

Har provat fotoryggsäcken för första gången och trivs redan med den. Jag kommer nog att tillbringa en del tid utomhus framöver, ute i skog och mark. Med makrot på kameran och näsan i marknivå. Det blir nog inte bara TV får jag hoppas.

Tommy gjorde ett hembesök hos mig idag - det uppskattades nog mer av mig än han tror. Tommy - du är väldigt välkommen åter. Nästa gång bjuder jag på något att dricka och då menar jag inte läsk.

Det gäller förresten alla - vänner är alltid välkomna! :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Puuuhhhh.....ÄNTLIGEN!!!!!
Vad skönt att läsa lite livstecken..ny soffgrupp & ny tv lät väl inte så otäckt faktiskt ;)

Jag tycker det är så trist hur det blev det här med Kajsa & dig, men jag hoppas att ni kan få en bättre relation till varandra genom att sära på er...att träta sönder varandra är aldrig hållbart det heller.

Våren har iaf kommit med stormsteg i Hälsingland, jag hoppas ni har det lika underbart nere hos er. Isf kommer nog din nya tv att damma igen framöver :) Å jag kommer få massor med nya vackra bilder att beundra...*jippiiii*

Kram på dig kompis, härmed blir du officiellt friad från både skoskav & sömnlösa nätter!

/C

Anonym sa...

Oj, du har investerat!! Skönt att se att du lever iallafall och en fika kommer jag gärna på nästa gång jag är i Värmland (vilket blir om ca 2 veckor!).

Anonym sa...

Ajajaj! Jag flyttade själv för en tid sedan, och innan jag fick tv:n inkopplad var jag riktigt duktig och packade upp saker ur kartongerna och plockade iordning. Nu har tv:n kommit på plats och jag ser inte längre resten av flyttkartongerna som jag inte rört än... och då har jag inte ens en platt-tv! =)

(Ett litet varningens ord bara...)

Anonym sa...

Catherine: tur att du fick mig att skriva i bloggen igen! :)

TV:n är lite kul att ha, men när jag sätter mig längre ifrån den så ser den mindre ut. Ska det vara så?

Jo, våren är här... tittar ut på syrenen utanför vardagsrumsfönstret och den skiftar starkt i grönt av alla knoppar som är på väg att spricka ut. Härligt!

Tesa: välkommen! Två veckor säger du? Då hinner jag både städa och baka! För du vill väl ha kaffe och bulle?

Kram till er båda!

/Hans

Anonym sa...

Oj, du hann sticka emellan med ett inlägg Pär... det där med flyttkartonger blir inget problem eftersom det blir jag som bor kvar i huset. Det är Kajsa som fått spendera de sista veckorna med att sortera ut sina grejer och som därför kommer att få spendera den närmaste tiden med att packa upp dem igen.

Jag vet hur du ska lösa kartongproblemet: koppla ur TV:n eller passa på att packa upp dem vid nästa strömavbrott! :)

Anonym sa...

Hö hö hö! Hans lille, du trodde väl ändå inte på det Pär sa väl? Det är ju inte bara tv:n som ställer till det, han har ju en ny dator också, som han måste lära sig bränna dual layer på till dvd:n och, och och...ja, det slutar med "jag ska bara..."
Allt tekniskt måste nog bort innan de där kartongerna försvinner! ;) Han följer nog förresten säkert med och självklart vill jag ha bulle och kaffe! Pär är nog förmodligen nöjd bara han får se tv:n... :D

Anonym sa...

Öh..Hans? Din klocka går fel...den verkar ligga en timme före (för våra kommentarer)!

Anonym sa...

Klart jag kommer och hälsar på igen och du är välkommen hit!

Anonym sa...

hmmmm....du valde alltså plasma framför lcd :))..blir säkert mycket bra och din nya soffgrupp kommer säkert passa alldeles utmärkt ihop med storbildsskärmen. Snart försvinner jag till asien men bara tre veckor den här gången. Skickar dig förstås vykort i mass så att åtminstone ett hittar hem till dig :).
Ta hand om dig och kram.
Annika