söndag 11 februari 2007

En riktigt dålig film

Det finns nog en anledning till att vissa filmer hamnar på bonushyllan och att man får med dem gratis då man hyr en annan film. En del filmer skulle nog inte gå att hyra ut annars. "The man" med Samuel L Jackson och Eugene Levy är en sådan film. Händelselös och humorfri. Det som brukar vara mellansnack i många filmer har i den här filmen blivit huvudhandling. Någon historia att berätta finns inte, det känns mest som om de två huvudpersonerna sitter i en bil och surar. Jag somnade i alla fall minst fem gånger under filmen då jag såg den i går kväll och den är bara 1 timme och 20 minuter lång (men känns som tre). Varje gång jag nickade till så väckte Kajsa mig och sa att nu får du allt vara vaken - har du hyrt den här skitfilmen så ska du bannemig se den. :)

Varning utfärdas.

http://www.imdb.com/title/tt0399327/

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu måsta jag försvara filmen här, jag tycker den är stört skön. älskar gubben som spelar mot samuel..
Givet vis är Samuel en av mina stora favoriter i filmvärlden & jag tyckte filmen är bra.
Den får ju 4 * av fem lätt av mig.

Så jag tycker du ska sova ut & se den en gång till...
Om du slumrar till i filmen så har du ju säkert missat det roliga, för det händer ju något hela tiden Gubben är ju så SKÖN han spelar så bra *L*
Jag har nog sett den 5 ggr utan att somna...
Men smaken är som baken...*L*
// Marie

Anonym sa...

Jag slumrade inte till så att jag missade allt det roliga - jag slumrade till för att det inte fanns något roligt att hålla sig vaken till. Men det är nog som du säger - smaken är som baken och på IMDB har den väl fått hyfsad kritik som ett genomsnitt av de som betygsatt den. Och Samuel L Jackson brukar jag gilla - särskilt i filmer som A long kiss goodnight. Där var han riktigt bra!

Men av mig får The man fem i betyg - fem fluffiga kuddar att sova på! :)

Anonym sa...

Pulp Fiction gör han oxå JÄVLIGT bra. Vilket Big manus han har i den filmen haha
den blir bara bättre & roligare för varje gång jag ser den...
Han är "En Riktig Man" Samuel L. Jackson
Så jäkla skön skådis å han duger att vila ögonen på oxå :o)

Tesa sa...

Gillar också Samuel L Jackson!
Men Kajsas kommentar är ju klart bäst! Du ska banne mig se skiten du skaffar hem! ;)
Jag har säkert själv sett filmen men eftersom jag inte minns nåt alls så törs jag inte uttala mig om den! :)
/T

Anonym sa...

Nä nu tycker jag nog att ni börjar gadda ihop er mot mig...

Jag hyrde faktiskt en rätt så kul film som huvudfilm - "Click" med Adam Sandler och Christopher Walken. Den såg vi redan på fredagskvällen och jag somnade inte en enda gång! :)